Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Psychologie Vypracované szz otázky PSYCHOLOGIE cena dohodou
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované szz otázky PSYCHOLOGIE cena dohodou

Celá ČR
24. 3. 2018 - 14:16
Dohodou
Prodávající

Popis

1. Předmět psychologie. Hlavní přístupy ke studiu psychiky: biologický (fyziologický),
behavioristický, psychodynamický, fenomenologický, humanistický, přístup tvarové
psychologie, kognitivní přístup.
2. Cíle psychologie jako vědy. Základní a aplikované psychologické disciplíny.Vztah psychologie
k příbuzným vědám. Biologická, sociální a osobní determinovanost psychiky. Periodizace
psychického vývoje.
3. Základní metody psychologie: a) Metody výzkumu: experiment (vlastnosti experimentu,
experiment přirozený a laboratorní), kvaziexperiment, ex post facto výzkum. Metoda
longitudinální a příčná, metoda korelační. b) Metody získávání dat: pozorování, rozhovor,
analýza produktů. Standardizované psychologické testy. Dotazníky.
4. Kategorie osobnost v psychologii. Teorie osobnosti. Pojem vědomí v psychologii. Jáství,
sebepojetí, sebeobraz.
5. Poznávací procesy. Senzorické procesy, vnímání. Imaginace (představy, fantazie).
Pozornost (vymezení, typy, vlastnosti, poruchy).
6. Myšlení a řeč. Myšlenkové operace. Usuzování. Rozhodování. Chápání pojmů a řešení
problémů. Konvergentní a divergentní myšlení. Vývoj myšlení a řeči v ontogeneze. Kognitivní
styl. Poruchy řeči (poruchy výslovnosti, artikulace, sociálního užití).
7. Schopnosti (klasifikace, vlohy a schopnosti). Kreativita. Inteligence (vymezení, teorie,
druhy, její stimulace). Poruchy vývoje intelektových funkcí (intelektová deteriorace, snížená
intelektová výkonnost v rámci mentální retardace).
8. Učení a paměť. Druhy učení (habituace, senzibilizace, klasické podmiňování, instrumentální
podmiňování, vtištění, explorační chování, sociální učení). Teorie učení. Zákony učení.
Transfer a interference. Druhy paměti (ultrakrátká, krátkodobá, dlouhodobá, explicitní vs.
implicitní).
9. Emoce a temperament. Aspekty emočních procesů a stavů. Teorie emocí. Klasifikace emocí.
Teorie temperamentu.
10. Motivace. Potřeby (teorie, klasifikace), zájmy (klasifikace). Hodnoty, ideály. Motivy
(klasifikace). Aspirace, aspirační úroveň. Charakterové vlastnosti, vůle, volní procesy a
vlastnosti. Mravní vědomí, morální usuzování. Morálka.
11. Frustrace, frustrační tolerance. Pojem psychická deprivace. Stres. Náročné životní situace.
12. Obecná charakteristika stadia předškolního dětství a stadia školního dětství. Vývoj
poznávacích procesů, rozvoj vývoj osobnosti (sebepojetí a sebehodnocení, emocionalita, vývoj
morálky, volní procesů a autoregulace, vývoj zájmů). Socializace dítěte.
13. Obecná charakteristika období pubescence a adolescence. Časové vymezení, změny
tělesné, psychické a sociální. Socializace v období pubescence a adolescence. Výběr povolání.
14. Obecná charakteristika období mladé dospělosti. Rozvoj poznávacích procesů. Socializace v
období mladé dospělosti (vztah k normám, morální usuzování, přijetí mužské a ženské role).
Partnerství, manželství, rodičovství.
15. Vnější podmínky jako determinanty vývoje dětí a dospívajících (vliv rodinné atmosféry a
jednotlivých členů rodiny, vztahy vrstevníků, působení školy, vlivy mimoškolní, typy rodičovské
výchovy a její optimalizace).
16. Psychohygiena učitele a žáka. Kategorie zdraví, adaptace a maladaptace. Syndrom
vyhoření.
17. Psychologie poznávací a diagnostické činnosti pedagoga. Sociometrie. Psychologická
anamnéza. Pedagogicko-psychologická charakteristika žáka.
18. Psychodidaktika. Učení a kognitivní rozvoj (vytváření návyků, osvojování vědomostí a
dovedností, “intelektové” učení): vytváření soustav představ a pojmů; učeni se řešení
problémů; senzomotorické učení a dovednosti; psychologická problematika strukturování
učiva, vyučovacích a učebních strategií.
19. Psychologická podstata a cíl výchovy. Výchova vybraných aspektů osobnosti: formování
zájmů, sebehodnocení a sebepojetí. Morální usuzování. Změny osobnosti a převýchova.
20. Psychologické prostředky výchovy. Odměna a trest. Přesvědčování, příklad a ideál, řízení
činností vychovávaného. Osobnost pedagoga a jeho pedagogicko-psychologický přístup k
vychovávanému. Způsoby výchovy dítěte (žáka). Sebedeterminace a sebevýchova.
21. Jedinec a sociální prostředí. Socializace (smysl, zákonitosti průběhu; změny na úrovni
osobnosti). Sociální učení (formy, zákonitosti).
22. Sociální skupina (struktura, dynamika). Klasifikace skupin. Skupinové normy. Struktura
pozic a vztahů ve skupině (klasifikace pozic ve skupině a skupinových-týmových rolí).
Skupinové klima. Možnosti zkoumání struktury vztahů ve skupině a skupinového klimatu -
možnosti využití v pedagogické praxi. Sociální klima školy, sociální klima školní třídy.
23. Sociální poznávání. Zákonitosti percepčních dějů. Charakteristika kultivované sociální
percepce. Percepční stereotypy. Možnosti kultivace percepčních dovedností.
24. Sociální komunikace. Komunikační obsahy. Druhy komunikace. Možnosti kultivace
komunikačních dovedností. Způsoby analýzy komunikace.
25. Sociální chování. Sociální inteligence a sociální zralost. Sociální kompetence...

...a další

Vypracované szz otázky PSYCHOLOGIE cena dohodou

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!