Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Management, vedení, správa Vypracované szz otázky Management neziskového sektoru - UHK
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované szz otázky Management neziskového sektoru - UHK

Celá ČR
24. 3. 2018 - 14:15
500 Kč
Prodávající

Popis

1. Občanská společnost. Vztah mezi občanskou společností a neziskovým sektorem. Iniciativy občanské společnosti (referendum, petice, volby, ..). Vymezení neziskového sektoru (Pestoff) a neziskové organizace (Salomon a Anheier). Klasifikace neziskových organizací (mezinárodní a české).

2. Organizace občanské společnosti. Občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církve, nadace a nadační fondy (charakteristika z hlediska důvěryhodnosti, zastoupení ve společnosti a práva, poslání, pravidla fungování). Nový občanský zákoník (zapsaný ústav a zapsaný spolek), dopady na stávající právní formy k datu účinnosti zákona.

3. Management a jeho podstata. Definice managementu, specifika řízení v neziskové sféře. Manažer a jeho charakter, úrovně řízení, manažerské funkce a dovednosti. Komunikační schopnosti manažera. Synergický efekt, IQ, EQ.

4. Strategické plánování. Poslání, vize, hodnoty, strategie a cíle. Tvorba strategie (současný vs. požadovaný stav) a její naplnění. Nástroje poznání současného stavu (analýzy SWOT, PESTE, Porterův model 5 konkurenčních sil, matice Grubera a Mohrové, BCG matice).

5. Řízení lidských zdrojů. Personální audit, nábor a získávání LZ, adaptace na pracovišti, vzdělávání, odměňování, kariérní plánování. Popisy pracovních míst. Pracovní smlouvy. Organizační kultura.

6. Dobrovolnictví. Význam dobrovolnictví pro organizaci. Definice dobrovolníka. Motivy k dobrovolné práci. Řízení dobrovolnictví (plánování, nábor, výběr, adaptace, výkon, ukončení). Standardy dobrovolnictví.

7. Motivace a vedení lidí. Motivační nástroje a techniky. Teorie hierarchie potřeb (Maslow, Herzberg. Styly vedení. Manažerská mřížka (Blake a Moutonová). Lídr a jeho vlastnosti. Řízení konfliktů a hledání win-win řešení (Fischer a Ury).

8. Kontrola. Účinnost kontroly, faktory snižující/zvyšující účinnost. Metody kontroly: pozorování, metoda kritických případů, Management by objectives, metoda 360°. Finanční kontrola: rozpočet, bod zvratu, ukazatele návratnosti. Hodnocení a hodnotící pohovor. Supervize.

9. Marketingové řízení. Podstata marketingu. Proč neziskové organizace nechtějí používat marketing? Odlišnost marketingu při prodeji výrobků a služeb. Měření kvality služeb. Cílové skupiny a segmentace v neziskové sféře. Marketingový mix a rozšířený MM.

10. Public Relations. PR jako součást MM. Tvorba strategie PR. Nástroje PR: tiskové konference a tiskové zprávy, webové stránky, výroční zpráva. Budování dlouhodobého vztahu s cílovými skupinami. Transparentnost organizace a neziskového sektoru.

11. Příprava projektu. Identifikace potřeb organizace, výběr grantové výzvy a zpracování žádosti. Příprava rozpočtu (způsobilé výdaje) a získávání projektových pracovníků. Sestavení harmonogramu projektu, příprava měřitelných indikátorů úspěchu. Nejčastější chyby při přípravě. Logický rámec projektu, postup při předkládání žádostí o finanční podporu, hodnocení a výběr žádostí.

12. Projektové řízení. Projektový cyklus. Podpis smlouvy, realizace projektu a jeho monitoring. Přidělení financí a finanční řízení, postupy při pořizování zboží a služeb, veřejné zakázky, pravidla pro publicitu. Zpracování monitorovacích zpráv, závěrečné zprávy. Udržitelnost projektu.
13. Fundraising. Vymezení fundraisingu. Současný stav fundraisingového prostředí, konflikt obecně prospěšných poslání. Fundraising u jednotlivců (nábor dárců, péče o existující dárce, pyramida dárců). Formy individuálního dárcovství (veřejná sbírka, prodej předmětů, DMS). Firemní fundraising

14. Financování ze zdrojů EU. Evropská unie a její instituce. Politika soudržnosti EU. Strukturální fondy. Evropský sociální fond a jeho operační programy (prioritní osy, podporované aktivity, cílová skupina). Specifika získávání zdrojů z EU.

15. Management organizací zaměřených na zdravotně postižené. Specifika problematiky zdravotně postižených. Sociální marketing. Příklady dobře řízených organizací zaměřujících se na ZP.

16. Role ředitele a vedoucích pracovníků v ústavní péči. Systém odměňování a hodnocení, organizace porad, rizika a řešení problémů v práci managementu v ústavním zařízení. Spolupráce týmu ústavního zařízení s rodinou klienta, rodičovským sdružením a opatrovníky.

17. Dokumentace a legislativní pravidla pro ústavní péči. Standardy kvality sociálních služeb a jejich legislativní úprava. Procedurální a personální standardy. Zvyšování kvality v sociálních službách.

18. Role ředitele a pedagoga. Akty řízení škol a školských zařízení, včetně zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, správní rozhodování, ředitel jako statutární orgán. Pracovněprávní postavení pedagoga.

19. Školské regulativy. Základní koncepční dokumenty ČR, vnitřní regulativy škol a školských zařízení - řády a směrnice; povinná dokumentace

Vypracované szz otázky Management neziskového sektoru - UHK

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!