Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Psychologie Vypracované otázky k SZZ z PSYCHOLOGIE cena dohodou
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované otázky k SZZ z PSYCHOLOGIE cena dohodou

Královéhradecký kraj
24. 3. 2018 - 14:15
Dohodou
Prodávající

Popis

Seznam otázek:

1.
a) Základní otázky vývojové psychologie. Základní činitelé a obecné principy duševního vývoje.
b) Jaké procesy zrání jsou dle vašeho názoru nutné pro úspěšnost určitého procesu učení.
2.
a) Charakteristika vývojových období v ranném věku (0 – 6 let).
b) Objasněte význam rozvoje motoriky a funkci hry v tomto věku.
3.
a) Objasněte zvláštnosti psychického vývoje ve školním věku.
b) Co je předpokladem úspěšného vstupu do školy?
4.
a) Jaké jsou pedagogicko-psychologické problémy v dospívání.
b) Objasněte průběh kognitivního a emotivního vývoje pubescentů.
5.
a) Které jsou zvláštnosti vývoje v adolescenci.
b) Význam profesní orientace.
6.
a) Metody psychologie a jejich využití ve školní praxi.
b) Jak probíhá experiment týkající se učení v praxi? Problémy poznávání osobnosti.
7.
a) Vývoj motivace v dětství a dorostenectví. Zvláštnosti emotivních a vnitřních složek osobnosti dítěte.
b) Rozvoj volních procesů, formování schopnosti autoregulace.
8.
a) Psychologie poznávání. Funkce vnímání a druhy vnímání.
b) Principy ovlivňující procesy senzorické percepce. Význam představivosti.
9.
a) Myšlení a řeč. Charakterizujte myšlení a individuální rozdíly projevující se v řeči a myšlení.
b) Zvláštnosti hierarchického uspořádání pojmů.
10.
a) Co je to osobnost? Typologie osobnosti.
b) Psychoanalytické metody a přístup psychologie učení k osobnosti.
11.
a) Poruchy osobnosti. Prostředky k léčení poruch – rady, krizové intervence, terapie.
b) Zvolte některou možnost ke kompenzaci poruchy a popište funkci a použití
12.
a) Charakterizujte význam primární – malé skupiny na vývoj jedince. Struktura skupiny.
b) Ukažte pozice členů skupin minorita / majorita.
13.
a) Komunikace. Model komunikace, důvody nedorozumění.
b) Pravidla pro diskusi ve skupině. Správné kladení příkazů a naslouchání
14.
a) Postoje a jejich změna. Vztahy změn chování a postojů.
b) Působení masmédií. Okolnosti pro manipulovatelnost.
15.
a) Socializace v rodině. Vztahy v rodině. Role a postoje rodičů k dětem
b) Význam rodinného prostředí pro vývoj dětí.
16.
a) Náročné životní situace. Typy a charakteristika náročných životních situací. Možnosti vyrovnání se s náročnými životními situacemi.
b) Agresivita a její formy, ovlivňování agresivního chování. Metody odreagování.
17.
a) Neurotické poruchy v dětství. Které relaxační techniky ovládáte.
b) Které metody jsou účinné pro školní praxi.
18.
a) Působení činností při formování osobnosti a neurofyziologické základy činnosti. Základní druhy činností.
b) Sociální aspekty činností. Význam činností volného času při utváření jedince.
19.
a) Pedagogická situace. Struktura a dynamika pedagogické situace. Interakce a komunikace v pedagogické situaci.
b) Verbální chování. Sebereflexe v činnosti pedagogických pracovníků.
20.
a) Psychologie výchovy. Vývojová akcelerace a výchova. Psychologické otázky výchovného vedení v mladším a starším školním věku.
b) Školní úspěšnost a individuální pomoc žákům, kteří vyžadují podporu.
21.
a) Strategie řešení konfliktu. Hlavní role. Styly řízení ve skupině.
b) Podmínky efektivního vedení.
22.
a) Patologie chování dětí a mládeže a možnosti jejich usměrňování. Význam společenských norem ve vztahu k sociální deviace.
b) Vliv hodnotové orientace. Podmínky vzniku subkultury. Prevence negativních vlivů na mladistvé, formování charakteru.

Vypracované otázky k SZZ z PSYCHOLOGIE cena dohodou

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!