Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Otázky k SZZ OBOROVÁ DIDAKTIKA ujep 2012
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Otázky k SZZ OBOROVÁ DIDAKTIKA ujep 2012

Královéhradecký kraj
24. 3. 2018 - 14:16
99 Kč
Prodávající

Popis

1. Vymezení didaktických zásad a jejich aplikace v příslušných vyučovacích předmětech
odborného charakteru. Uplatňování didaktických zásad s ohledem na specifika
vyučovaného předmětu. Aktuální trendy ve výuce daného předmětu odborného
charakteru.

2. Charakteristika vyučovacích metod z hlediska didaktického aspektu (pramene informací).
Možnosti uplatnění různých vyučovacích metod ve výuce předmětů odborného
charakteru. Vyučovací metody v tradičních a alternativních modelech řízení učební
činnosti žáků.

3. Organizační formy ve výuce předmětů odborného charakteru. Rozdělení organizačních
forem podle časových jednotek výuky, místa výuky a počtu vyučovaných žáků.
Charakteristika výhod a nevýhod jednotlivých organizačních forem s ohledem na
specifika vyučovaného předmětu.

4. Výchovné a vzdělávací cíle ve výuce předmětů odborného charakteru. Naplňování
klíčových kompetencí a specifických očekávaných výstupů s ohledem na příslušné
kurikulární dokumenty (zejména RVP). Funkce a vlastnosti cílů. Vymezení kognitivních,
afektivních a psychomotorických cílů ve výuce předmětů odborného charakteru pomocí
používaných taxonomií.

5. Obsah vzdělávání a jeho specifika ve výuce předmětů odborného charakteru. Vymezení
základního učiva, objasnění pojmů didaktická redukce, didaktická transformace,
didaktická rekonstrukce, pedagogická znalost obsahu. Konkretizace na pro obsah
vzdělávání konkrétního předmětu.

6. Netradiční způsoby řízení učební činnosti žáků. Pedagogický konstruktivismus a možnosti
jeho uplatnění při výuce předmětů odborného charakteru. Výhody a nevýhody
netradičních způsobů řízení učebních činností žáků. Aktivizační formy a metody výuky ve
vyučovacích předmětech odborného charakteru.

7. Motivace ve výuce předmětů odborného charakteru. Vymezení vnitřní a vnější motivace.
Motivace ve vztahu k obsahu vzdělávání, výchovným a vzdělávacím cílům, organizačním
formám výuky a vyučovacím metodám s ohledem na specifika vyučovaného předmětu.

8. Problematika hodnocení a klasifikace žáka ve vyučování předmětů odborného charakteru.
Možnosti uplatnění slovního hodnocení. Problematika objektivity a subjektivity
v hodnocení žáka. Individuální charakteristiky žáků ve vztahu k hodnocení a klasifikaci ve
výuce předmětů odborného charakteru.

9. Materiální didaktické prostředky ve výuce předmětů odborného charakteru. Klasifikace
materiálních didaktických prostředků. Využití konkrétních didaktických prostředků
s ohledem na specifika vyučovaného předmětu.

10. Základy pedeutologie a jejich provázanost s oborovými didaktikami. Specifické
kompetence učitelů, problematika kvalifikace pedagogických pracovníků, profil
absolventa studijního oboru učitelství. Inovativní trendy v oborových didaktikách a
přípravě učitelů.


Lze zakoupit i jednotlivě: 30,- Kč/otázka

Otázky k SZZ OBOROVÁ DIDAKTIKA ujep 2012

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!