Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Otázky k SZZ Speciální pedagogika Vychovatelství UJEP 2013
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Otázky k SZZ Speciální pedagogika Vychovatelství UJEP 2013

Královéhradecký kraj
24. 3. 2018 - 14:12
Dohodou
Prodávající

Popis

1) Speciální pedagogika jako vědní obor, vymezení předmětu, vztah speciální pedagogiky k dalším vědním oborům. Vztah k pedagogice, psychologii, medicínským oborům, k sociologii. Současné trendy speciální pedagogiky.

2) Charakteristika jednotlivých subdisciplín speciální pedagogiky (somatopedie, etopedie, psychopedie, oftalmopedie, surdopedie, logopedie). Vývoj postoje Společnosti vůči znevýhodněným spoluobčanům.

3) Klasifikace handicapů. Pojetí normy a normality. Etiologie poruch a handicapů.

4) Školní a společenská integrace handicapovaných, speciální výchovné, vzdělávací a poradenské instituce. Materiální, technické, a personální otázky integrace handicapovaných. Legislativní podpora integrace.

5) Speciálně pedagogická diagnostika. Základní metody speciální pedagogiky. Diagnostické metody. Metody speciálně pedagogické praxe.

6) Přehled nejčastějších somatických a smyslových postižení a jejich prognóza. Psychosociální problémy žáka, rodiny a školy spojené se somatickým postižením nebo nemocí.

7) Dětská mozková obrna. Stavy po DMO. Vybraná neurologická onemocnění. Specifika edukace žáků se záchvatovitými onemocněními.

8) Možnosti edukace a rozvoje zdravotně znevýhodněných. Instituce a druhy škol pro vzdělávání a výchovu tělesně postižených. Integrace somaticky a smyslově handicapovaných do běžných škol a problematika jejich společenské seberealizace

9) Mentální retardace, vymezení poruchy, příčiny vzniku, klasifikace, hodnocení (kvalitativní a kvantitativní).

10) Charakteristika jednotlivých stupňů mentální retardace. Popis klinických znaků. Psychické procesy a jejich vývoj u mentálně retardovaných. Vnímání, myšlení, paměť.

11) Možnosti edukace a rozvoje mentálně retardovaných. Proces učení, odlišnosti od normální populace. Rodinná výchova. Současný školský výchovně vzdělávací systém pro mentálně retardované. Ústavní péče. Systém ústavní péče. Složky ústavní výchovy. Formy výchovné práce.

12) Downův syndrom. Specifika práce s jedinci s Downovým syndromem.

13) Specifické vývojové poruchy učení, definice, charakteristiky vybraných nejfrekventovanějších poruch učení. Příčiny vzniku, možnosti eliminace. Lehká mozková dysfunkce.

14) Školní zralost a úspěšnost. Orientační test školní zralosti. Příčiny školní neúspěšnosti.

15) Pervazivní vývojové poruchy. Autismus, vymezení pojmů, etiologie. Obecná charakteristika platná pro jednotlivé syndromy. Problematika edukace a seberealizace osob s autismem.

16) Etopedie, vymezení, základní pojmy, předmět zkoumání, cíle a úkoly etopedie. Etiologie poruch chování, jejich klasifikace. Faktory (biologické, psychologické a sociální) zvyšující pravděpodobnost rozvoje.

17) Psychické a sociální aspekty poruch chování. Disociální, asociální, antisociální poruchy chování, poruchy chování vyplývající z psychických poruch a onemocnění.

18) Vývojové poruchy chování a emocí v dětském věku a v období dospívání.

19) Závislostní chování. Zneužívání psychoaktivních látek. Návykové a impulzivní poruchy.

20) Delikvence. Příčiny vzniku a rozvoje delikventního chování. Možnosti práce s delikventními jedinci. Resocializace, otázka edukace a společenské seberealizace. Ústavní a ochranná výchova.

21) Sociokulturní handicap a škola. Výchova a vzdělávání minorit, etnik. Adaptace imigrantů, hlavní psychosociální problémy v rámci školy.


Otázky lze zakoupit i jednotlivě: 45,- Kč/otázka

Otázky k SZZ Speciální pedagogika Vychovatelství UJEP 2013

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!