Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Otázky k szz PSYCHOLOGIE Vychovatelství UJEP 2013 Dohodou
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Otázky k szz PSYCHOLOGIE Vychovatelství UJEP 2013 Dohodou

Královéhradecký kraj
24. 3. 2018 - 14:15
Dohodou
Prodávající

Popis

1. A. Předmět psychologie, metody psychologie a jejich využití ve vychovatelské praxi.
B. Stručná charakteristika jednotlivých psychologických směrů.

2. A. Determinace psychického vývoje, činitelé vývoje a vývojové procesy.
B. Charakterizujte strukturu a vymezte základní typologie osobnosti.

3. A. Novorozenec, kojenec, batole. Kvality orientace a prožívání, faktory prostředí, optimalizace výchovy.
B. Batole a předškolní věk. Poznávací procesy, sebeuvědomování a emocionalita, sociální a výchovné vlivy, hlavní výchovné problémy.

4. A. Charakteristika předškolního věku. Pojem školní zralost, projevy školní nezralosti, základy diagnostiky školní zralosti. Práce se školsky nezralým dítětem.
B. Objasněte význam rozvoje motoriky a funkci hry v tomto věku.

5. A. Zvláštnosti psychického vývoje ve školním věku.
B. Morální vývoj.

6. A. Kognitivní a konativní procesy. Jejich vývoj a uplatnění ve výchovném procesu.
B. Objasněte průběh kognitivního a emotivního vývoje pubescentů.

7. A. Emoce a jejich význam v životě člověka. Fyziologické projevy, klasifikace
B. Charakteristika úrovně a změn kvalit emocionality pubescentů a adolescentů. Vývoj jáství.

8. A. Periodizace vývoje, charakteristika vývojových období.
B. Diagnostika osobnosti.

9. A. Seberegulační vlastnosti osobnosti, geneze a struktura sebeuvědomění, rozvoj volních procesů.
B. Vývoj motivace v dětství a pubescenci.

10. A. Myšlení., řešení problémů. Psychologie tvořivosti, rozvoj kreativity.
B. Vývoj a funkce řeči.

11. A. Působení činností při formování osobnosti a neurofyziologické základy činnosti. Základní druhy činností. Sociální aspekty činností.
B. Dynamika osobnosti, temperament. Typy temperamentu a jejich projevy.

12. A. Vztahově - postojové vlastnosti osobnosti. Charakter a hodnoty člověka. Možnosti formování charakteru.
B. Postoje a jejich změna. Vztahy změn chování a postojů.

13. A. Výkonové vlastnosti osobnosti. Schopnosti, dovednosti a možnosti jejich rozvoje.
B. Složky a druhy inteligence.

14. A. Učení – zákony, funkce, specificky lidské formy učení.
B. Emoční inteligence – vymezení, možnosti rozvoje u dětí školního věku.

15. A. Sociální skupiny, jejich klasifikace, struktura a dynamika.
B. Diagnostika jedince v sociální skupině.

16. A. Rodina jako malá sociální skupina, její struktura a funkce.
B. Socializační vliv rodiny, dysfunkční rodiny a důsledky jejich působení.

17. A. Sociální komunikace, struktura a její složky.
B. Agrese a její formy, možnosti ovlivňování agresivního chování.

18. A. Socializace osobnosti, mechanismy socializace, činitelé socializace, fáze socializace (Erikson)
B. Neurotické poruchy u dětí a mladistvých.

19. A. Náročné životní situace. Typy a charakteristika náročných životních situací.
B. Styly a strategie zvládání stresu.

20. A. Syndrom vyhoření, charakteristika, fáze, rizikové a projektivní faktory.
B. Význam psychohygieny při učení a v pracovní činnosti.

21. A. Poruchy osobnosti – základní dělení a charakteristika.
B. Psychologické poradenství, krizová intervence a psychoterapie v praxi.

22. A. Patologie chování dětí a mladistvých a možnosti korekce.
B. Problematika subkultur. Prevence negativních vlivů na mladistvé.


Otázky lze koupit i jednotlivě:
45 Kč/otázka

Otázky k szz PSYCHOLOGIE Vychovatelství UJEP 2013 Dohodou

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!