Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Vypracované otázky k SZZ z Ped. VČ a výchovného poradenství
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované otázky k SZZ z Ped. VČ a výchovného poradenství

Celá ČR
24. 3. 2018 - 14:16
Dohodou
Prodávající

Popis

1.
a) Pedagogika volného času v systému pedagogických disciplín, struktura, předmět a úkoly.
b) Preventivně výchovná péče, ústavní a ochranná výchova, uveďte specifika využívání volného času v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
2.
a) Vývoj VČ, čas pracovní a čas volný. Společenské a ekonomické změny: práce, pracovní doba, volný čas. Postupné vnímání volného času od negace pracovního času, tj. prostoru pro regeneraci a odpočinek (negativní vymezení) k vnímání svébytného obsahu a cíle volného času a jeho úlohy na rozvoji osobnosti jedince (pozitivní vymezení volného času).
b) Podmínky a příčiny vzniku organizací působících ve volném čase (SOKOL, YMCA …). jejich úloha a cíle v období rozvoje národních států a jejich úloha v současném integrujícím se prostoru vyspělých států.
3.
a) Vývoj výchovy ve volném čase, volnočasové aktivity, školní docházka, sociální a zdravotní péče, čas pro vyučování.
b) Uveďte příklady a zkušenosti s využitím preventivních výchovných programů v oblasti VČ (volnočasové aktivity dětí, mládeže a dospělých jako prevence před všemi negativními jevy ve společnosti).
4.
a) Volný čas a výchova ve volném čase a k využití volného času. Volný čas, povinnost, ohrožení z nedostatku nebo nadbytku volného času, vliv výchovy a prostředí, socializační funkce využívání VČ, vrstevníci.
b) Uveďte možnosti diagnostiky sociálních vztahů uvnitř vrstevnické skupiny a možnosti jejich pedagogického ovlivňování.
5.
a) Výchova mimo vyučování, funkce výchovy mimo vyučování. Faktory determinující VČ, činitele výchovy: škola, instituce, organizace aj..
b) Výchovné poradenství – preventivně výchovná péče, činnost školního metodika prevence, střediska výchovné péče.
6.
a) Výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování. Stručná charakteristika, cíle a úkoly těchto činností, jejich organizace. Příprava na vyučování.
b) Uveďte konkrétní zařízení pro děti a mládež a zdůrazněte zásady psychohygieny v režimu dne vzhledem k věkovým a individuálním zvláštnostem vychovávaných.
7.
a) Školská poradenská zařízení a instituce. Typy a charakteristika poradenských zařízení. Poradenská činnost na škole (VP, školní psycholog, školní spec. pedagog) – postavení v systému, spolupráce s odbornými institucemi. Profesní a kariérové poradenství
b) Uveďte příklad, jak mohou zájmové aktivity ovlivnit profesionální vývoj žáka a jeho volbu povolání, nebo studia.
8.
a) Oblasti poradenské činnosti. Cíle a formy poradenské pomoci. Pedagogicko-psychologické poradenství jako systému, legislativní normy.
b) Uveďte standardní činnosti školního psychologa, speciálního pedagoga, výchovného poradce na školách.
9.
a) Integrační volnočasové aktivity a programy pro zdravotně postižené děti, mládež a dospělé. Sdružení pro zdravotně postižené.
b) Uveďte konkrétní volnočasovou aktivitu, do které zapojíte zdravé i znevýhodněné děti, žáky, mládež, dospělé.
10.
a) Komunikace v poradenství. Principy komunikace ve vztahu poradce – klient. Zásady komunikace v poradenství, komunikace v konfliktní situaci. Poradenská práce se specifickými skupinami klientů.
b) Uveďte konfliktní situaci, k níž může dojít ve výchově a nastiňte možnosti jejího řešení.
11.
a) Mezinárodní volnočasové aktivity mladé generace, zájmová a seberealizační činnost, komercionalizace volného času. Mezinárodní charta výchovy ve VČ.
b) Uveďte příklad mezinárodní organizace, která se věnuje dětem, mládeži, dospělým ve VČ a charakterizujte náplň její činnosti.
12.
a) Volný čas a kultura. Kultura národa, etnik, dědictví a tradice. Vliv kultury a tradic na trávení volného času dětí, mládeže a dospělých.
b) Uveďte konkrétní možnosti trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
13.
a) Zájmové činnosti jako součást vzdělávání mimo vyučování. Oblasti, funkce a organizace zájmových činností.
b) Vyhledávání a rozvoj talentovaných dětí. Uveďte zařízení, která rozvíjí vyhraněný zájem dětí, např. Základní umělecké školy.
14.
a) Volný čas a média, informační technologie, jejich funkce a dysfunkce, úloha rodičů a pedagogů, výběr pořadů, vliv na vývoj dítěte.
b) Uveďte příklady pozitivního využívání médií v oblasti volnočasových aktivit.
15.
a) Další subjekty pracující s dětmi a mládeží ve volném čase (organizace, občanská sdružení, církve …).
b) Popište vybranou instituci z této oblasti, její specifika, kvality a problémy.
16.
a) Volný čas a životní styl. Využívání volného času, hodnotové preference. Životní způsob sociálních skupin, životní styl a výchova. Rodinná výchova a životní styl rodiny.
b) Uveďte možnosti pedagogického ovlivňování životního stylu jedince, popř. rodiny.
17.
a) Náhradní rodinná výchova a její formy.
b) Osobnost pedagoga volného času, požadavky na jeho schopnosti, dovednosti a vlastnosti, typologie.
18.
a) Sociálně právní ochrana dětí a mládeže ve volném čase. Úmluva o právech dítěte.
b) Objasněte hlavní zásady Úmluvy o právech dítěte a jejich uplatnění v profesi Vychovatele.
19.
a) Výchova pro VČ

Vypracované otázky k SZZ z Ped. VČ a výchovného poradenství

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!