Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Vypracované szz otázky PEDAGOGIKA cena dohodou
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované szz otázky PEDAGOGIKA cena dohodou

Celá ČR
24. 3. 2018 - 14:16
Dohodou
Prodávající

Popis

Tematické okruhy
1. Pedagogika jako vědní obor (předmět jejího zkoumání, prameny poznatků, základní disciplíny
a jejich zaměření, aktuální problémy pedagogiky).
2. Pedagogický výzkum a jeho metodologické součásti (výzkumný problém, kvantitativní a kvalitativní orientace výzkumu, validita a reliabilita výzkumného nástroje, výzkumné metody, způsoby zpracování a interpretace údajů).
3. Výchovné působení školy (kurikulární reforma, humanizující tendence, změny ve vztazích mezi učitelem a žákem, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, vztah mezi kompetencemi učitele a kompetencemi žáka).
4. Historicko-sociální podmíněnost výchovy a její reflexe ve výchovných a vzdělávacích modelech (systémové pojetí výchovy, situační pojetí výchovy, transmisivní a konstruktivistická východiska edukace, alternativní výchovně vzdělávací koncepce).
5. Pedagogický odkaz J. A. Komenského ( přehled pedagogických názorů, posouzení jejich nadčasovosti, charakteristika některého ze základních spisů ).
6. Vybrané pedagogické problémy v dílech osobností 17.– 19. století (např. výchova gentlemana
u J. Locka, volná a přirozená výchova u J. J. Rousseaua, pedagogické názory a stěžejní tendence v díle J. H. Pestalozziho, J. F. Herbarta, K. D. Ušinského, L. N. Tolstého).
7. Vývoj novodobé české pedagogiky a školy od tereziánských reforem. Česká škola a pedagogika 20. století – její tradice a mezinárodní souvislosti.
8. Pedagogický reformismus, jeho charakteristika, zdroje, hlavní proudy a představitelé. Aktuálnost reformních pedagogických snah v současnosti.
9. Organizace a řízení vzdělávacího systému v ČR. Základní právní normy řízení výchovy
a vzdělávání v ČR. ( Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Školský zákon č. 561/2004 Sb. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících). Rámcový vzdělávací program pro ZŠ (klíčové kompetence žáků, vzdělávací oblasti, průřezová témata).
10. Management školy a třídy. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). Image školy. Státní správa v řízení školství ČR. Samospráva v řízení školství ČR. Česká školní inspekce. Školská zařízení a školské služby.
11. Axiologické dimenze a hodnotová orientace člověka jako součást jeho výchovy (axiologie, pojem hodnota – hodnoty,vztah mezi potřebou a hodnotou, druhy hodnot, dimenze biologická, civilizační a kulturní, globální ohrožení, konzumní orientace, humanismus, tolerance).
12. Mravní výchova žáků (cíl, obsah, proces mravní výchovy, metody mravní výchovy, prosociálnost, výchova k prosociálnosti, projekt Etická výchova, etické aspekty RVPZV v kompetencích žáka, ve vzdělávacích oblastech, v průřezových tématech).
13. Problém kázně a svobody ve výchově (sociálně-filosofické souvislostí kázně a svobody, anomie, liberalismus, postmodernismus, kázeň, druhy kázně, individuální a sociální funkce kázně, příčiny neukázněného chování žáků; základní podmínky, prostředky a metody výchovy ke školní ukázněnosti).
14. Autorita v edukačních souvislostech (autorita, autorita a sociální role, autorita formální a neformální, autorita školy, autorita učitele, partnerský vztah učitele a žáka, svoboda a řád, odpovědnost).
15. Pedagogická diagnostika žáka a školní třídy. Sebereflexe učitelova výchovného působení (pojem pedagogická diagnostika, etapy diagnostického postupu, metody pedagogické diagnostiky, konkrétní příklad aplikace některé z metod pedagogické diagnostiky; význam sebereflexe učitele, fáze sebereflexe, metody sebereflexe).
16. Poruchy chování žáků a možnosti jejich nápravy (chování problémové, poruchy chování, hodnocení chování, dispozice k poruše chování, rizikové přístupy k edukaci žáků s poruchovým chováním, perspektivní přístupy k edukaci žáků s poruchovým chováním).
17. Tělesná kultura, tělesná výchova, výchova ke zdraví (tělesná kultura, tělesná výchova, sport, pohybová rekreace, úkoly tělesné výchovy, pohybový režim žáků, zdravotně orientovaná zdatnost; holistické a interakční pojetí zdraví, podpora zdraví, projekt škola podporující zdraví, výchova ke zdravému životnímu stylu).
18. Rodina jako edukační prostředí. Kooperace v edukačních vztazích mezi učitelem a rodiči žáků (rodina, funkce rodiny, znaky funkční rodiny, postavení rodiny mezi výchovnými činiteli, standardy rodinné výchovy dětí školního věku, komponenty rodinného prostředí žáků; kooperace, kooperace jako vzájemnost, kooperace jako partnerství, základní modely spolupráce školy s rodinou, typy rodinného zázemí žáka, kooperační dovednosti učitele).
19. Koncepce globální, ekologické/environmentální výchovy. Výchova pro 21. století (ekologická/environmentální výchova a vzdělávání, výchova pro udržitelný rozvoj, ekologické myšlení, hodnotový přístup, ekologická a environmentální výchova jako průřezové téma RVPZV).
20. Učitel na základní a střední škole (role učitele, kompetence učitele, úkoly třídního učitele, kritéria profesní etiky učitele).
21. Obsah vyučování, kriteria pro stanovení obsahu,...

....a další

Vypracované szz otázky PEDAGOGIKA cena dohodou

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!