Home Učebnice, studium Učebnice pro VŠ a VOŠ Pedagogické obory Vypracované szz otázky ze Speciální pedagogiky - UHK
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Vypracované szz otázky ze Speciální pedagogiky - UHK

Celá ČR
24. 3. 2018 - 14:15
500 Kč
Prodávající

Popis

1. Charakteristika speciální pedagogiky jako oboru: pojem, předmět, interdisciplinární vazby. Principy a metody této pedagogické disciplíny.

2. Cílové skupiny současné sppg. Speciální edukační potřeby osob z těchto skupin.

3. Vady, poruchy, snížené schopnosti, znevýhodnění a speciální potřeby člověka s postižením. Různé významy termínu handicap.

4. Vývoj názorů na výchovu a vzdělávání postižených. Institucionalizace vzdělávacího procesu.

5. Od jednotlivých pokusů o záchranu postižených osob k systému komprehenzivní rehabilitační péče. Posun v nazírání na tyto osoby: od objektů péče k subjektům podpory.

6. Obecné a individuální aspekty vyrovnávání se s postižením. Styly výchovného působení.

7. Trendy uplatňující se ve vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením. Redefinice lidských práv těchto osob.

8. Legislativa v oboru podpory rodin se zdravotně postiženým dítětem. Raná péče: pojem, zaměření, kompetence.

9. Filozoficko – antropologické reflexe „postižení“ a „postiženého člověka“. Problémy a systém rané péče o dítě se smyslovými a řečovými vadami.

10. Pokusy o periodizaci vztahu společnosti k minoritě postižených a nemocných osob. Problémy a systém rané péče o děti s mentálním postiženími a kombinovanými vadami.

11. Zakladatelské osobnosti české speciální pedagogiky (K. S. Amerling, K. Herfort, J. Zeman, F. Bakule, A. Bartoš a další). Problémy a systém rané péče o děti s tělesným postižením.

12. Pedagogická podpora rodičů postiženého dítěte. Jiné formy podpory těchto rodičů.

13. Možnosti speciálně pedagogické podpory dítěte s postižením a jeho rodičů v období předškolním. Hra jako výchovný i terapeutický prostředek.

14. Předškolní výchova postiženého dítěte ve fázi přípravy na vstup do školy. Ústav nebo rodina?

15. Usilujeme o integraci nebo inkluzi? Faktory ztěžující resp. usnadňující tyto procesy.

16. Didaktické a metodické problémy projevující se ve vzdělávání dětí s postižením na ZŠ. Vzdělávací a výchovná problematika žáků se specifickými poruchami učení a chování.

17. Místo vzdělávacích škol praktických a základních škol speciálních ve vzdělávacím systému. Poradenství pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

18. Speciálně-pedagogická problematika pubescentů a adolescentů se zdravotním postižením. Socializace osob sociálně znevýhodněných.

19. Autismus jako výchovný a vzdělávací problém. Možnosti pedagogického působení na dospělé osoby s postižením.

20. Existenciální problémy osob s progredujícím postižením. Pomáhající profese: předpoklady a úskalí.

Vypracované szz otázky ze Speciální pedagogiky - UHK

Zavřít Zavřít
Prodávající
Jana H.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!